måndag 28 januari 2019

Vi stannar inne


Vår svarta skönhet totalvägrar att gå ut dessa dagar. Lillkatten skuttar gladeligen ut lite nu och då, men Gordon sitter bara och stirrar tomt ut genom fönstret och vill bara få sitta där eller ligga i lugn och ro och sova.
Själv tar jag mig heller aldrig ut, om det inte är för att ta mig till eller hem från jobbet eller den korta promenaden till soptunnan och brevlådan. Just nu är dessutom mina tjejer febriga och det blir ännu mer innetid.


De korta stunder då solen lyser in genom fönstret blir allt så ljust och glatt. Tänk ändå vad solen kan göra med ens sinne. En skrumpen bukett tulpaner får liksom en helt ny dimension.


Tjejerna ligger båda två i soffan i storebrors rum och tittar på film. De orkar inget annat än det. Stoppade ner dem i varsin badbalja en stund kring lunchtid och det var deras enda stora göromål för dagen.
Jag sitter mycket och stickar. Den absolut roligaste biten på en islandströja är då man får sticka i en massa fina färger längst upp och se hur de tillsammans bildar ett vackert mönster. Tyvärr hade jag räknat fel på hur många garnnystan jag behövde köpa så nu får tröjan ligga och vila tills nästa garnleverans.




Vackra fina primula.


Har städat i vårt sovrum. Tänk vad så in i vassen mycket damm det kan bli i ett sovrum. Huga.


Severus vill gärna få vara med då det ska fotograferas.





Jag älskar vårt sovrum. Extra mycket om morgonen då jag gärna önskar att jag kunde ligga och dra mig i en hel evighet.





Nu ska jag lämna datorn och återgå till att ta hand om mina två sjuklingar. Hoppas att du får en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar