måndag 24 maj 2021

Bland bröt och stök

 


Längtar till soliga mornar då jag kan sitta ute i en filt och dricka kaffe, sticka och samtidigt försvinna in en bra bok medan sommarens alla fåglar kvittrar runtomkring. 



Det finns mycket vackert att kika på utomhus, men än har bara några enstaka varma dagar vandrat förbi, de flesta är istället kalla och grå. 
Inne i vårt hus är det såå in i bomben stökigt. Vänta ska du få se; 


Ljuset i sovrummet är i alla fall helt magiskt, men det förvandlar dock inte stöket till städat. 






Det enda rum som är något så när städat är storasysters rum som ligger innanför mitt och Robins sovrum. 


Vardagsrummet är fortfarande belamrat med diverse odlingar. 


En blå sänggavel står och väntar på att bli kurbitsmålad. 


Jag som tycker om att skapa vackra fina ordnade hörn, har helt tappat lusten och låter det istället belamras med diverse bråte. 



Husets hjärta, köket vet jag inte ens om jag vågar nämna.. Där har köksbordet förvandlats till ett pysselbord och alla måltider äts pinsamt nog numera i vardagsrummet. 




Om man suddar bort allt runt omkring och bara ser rummet i små utvalda rutor så kan det faktiskt se lite städat ut.


Fast....nä.

Min snälle lillebror har blivit min räddande ängel. Han har de senaste dagarna kommit lite nu och då och hjälpt mig med städning. Snart ska nog kaoset få en bättre ordning. Tänk vad mycket en person kan göra skillnad. Nu fick vardagsrummet en liten städning och vi kunde bjuda farmor och farfar att sitta ner för att i efterhand fira vår underbara nyss fyllda sexåring.