tisdag 31 augusti 2021

Sensommarblomster

 

Sista tiden för egenodlade sommarblommor är här. Alltid lika snopet, då det alltid känns som att just när allt börjar att blomma som mest, ja då kommer kölden och allt vissnar ner. Men än så läng kan jag njuta av blomsterfint. Håller dessutom på att "terapigräva" mig en till rabatt. En framför köksfönstret. Det är en rabatt i norrläge och ska prydas med ormbunkar och andra växter som klarar av att stå i skugga. Mitt nästa rabattgrävarprojekt blir en i sol, lite vandrande skugga och förhoppningsvis utan blåst. 


En bukett av krulliga astrar och morotsblomster pryder den gamla lavemangsbutejen i köket. 



Att göra buketter har blivit en oändlig lycka för mig. Hoppas på att få till några fina buketter till min svägerskas 40 års fest på lördag. SÅ roligt! 




Stockrosen alltså! Tänk att det gick att själv odla fram. Och alla fina solrosor, rosenskäror, luktärtor och vallmo. Den sista bilden är på min syrenhortensia som har helt magiskt vackra höstblommande blommor. Tänk att till och med den överlevt under min vård. Det är inte illa må jag säga. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar