tisdag 17 augusti 2021

Sommarlovets sista dagar

 

Mitt liv som halvtidssjukskriven numera, sedan en tid tillbaka, utan sjukersättning, med en utmattning som inte ger med sig, tennisarmbåge på höger arm och en nästan centimeterstor njursten som ständigt gör sig påmind om sin existens, ja det livet rullar på i sin lite hoppiga takt. Känner mig stundtals hopplös om att någonsin kunna bli frisk från utmattningen. Men på samma sätt som jag väntat och längtat på blommande blommor från min frösådda klockmalva så ska jag hoppas på att också jag själv tillslut kommer att få blomma. 

Och titta vad som nu också blommar, stockrosorna!! Äntligen!

Så läckert gul denna solros visade sig vara. Jättefin. 

Här kommer en jättefin kanin flygande i ett fat. Sista veckan för barnen nu av denna sommarens lov. Känns både skönt och vemodigt på samma gång, som alla andra sommarlovs sista dagar. Några av barnen önskar att skolan redan startade i förrgår, medan andra att den skulle vara flera veckor bort. 


Försöker göra det bästa av tillvaron, baka goda kakor, plocka goda bär och städa små vrår av hemmet som inte blivit städade på lång tid. 


Min bror kom och hjälpte mig med att städa vårt skafferi. Många torrvaror med utgånget datum rensades bort och ordningen blev betydligt mer strukturerad och lättöverskådlig.  






Fick användning för min lilla samling av gamla hyllpapper och hyllbårder. Sådana små materiella ting som kan göra mig så in i vassen lycklig. Och att ha ett städat skafferi, ja det finns inga ord som beskriver den lyckan det är. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar