måndag 22 april 2013

Önkselista

Det här känns mer än fånigt, men jag gör det i alla fall.

Detta år fyller jag 30. Helt galet, jag vet inte hur det har gått till, men nog om det. Det är många som frågat vad jag önskar mig för något. Jag ska börja med att säga att det är verkligen inte ett måste att ge mig något. Jag blir mycket gladare av att se dig och att du tänker på mig och vill gratta just mig. Present är inte viktigt!

Jag måste dock erkänna att jag är fånigt förtjust i att få paket (särskilt också att få något jag önskat mig) och min käre make har alltid ett krav på sig att ge mig det vid jul och födelsedagar. Men jag förtydligar igen att det är bara för honom det är det. Jag kommer aldrig att blir riktigt vuxen på den fronten.

Här kommer det en liten önskelista till er som frågat efter det;

  • Glas på fot
  • Uteblommor gärna i fin kruka eller kanske en mjölkhämtare eller presentkort på uteblommor (gärna närodlat t ex Karolina Spiik i Ånäset).
  • Ta med mig på en picknick 
  • UnderbaraClaras pysselbok
  • Ett lopppisfynd
  • En "oj vad jag tänkte på dig när jag såg den här saken pryl"
  • Fotokurs
  • Tovad mössa (har många gånger stått på marknader och knepat på dem, men aldrig fått tummen ur och köpt en)
  • Mejeriback/äppellåda i trä, eller annan gammal låda i trä
  • Dawsons Creek DVD-box
  • Mortel
  • Något du själv har gjort t ex ett förkläde, kruka, sockar..
  • En spark
  • Presentkort hos Gudrun Sjöden 


Ja det var det. Det är inte pengavärldet i prylen som har någon betydelse för mig. Det är det fantastiska i att se på eller använda låt oss säga morteln och då samtidigt tänka på personen i fråga jag fått den av.

Tack och bock för mig denna gång. Ska komma med lite mindre fåniga inlägg senare.



2 kommentarer:

  1. Från fb;

    Johanna Hällsten; Nu kommer alla köpa morteln!

    Petra Marksén; Haha...ja sant, 10 mortlar kanske jag inte är i så stort behov av ;P Robin låter hälsa att man kan kolla av med honom så att inte alla kommer med samma sak *haha*

    SvaraRadera
  2. Kan stryka lite från listan; UnderbaraClaras pysselbok och morteln.

    Fick sådana otroligt vackra presenter i lördags. Loppis fynd, egengjorda prylar, presentkort hos Gudrun Sjöden och på uteblommor. Kan inte ha blivit gladare.

    Skulle också vilja lägga till en sak på önskelistan som jag har glömt; äppelträd.

    SvaraRadera