torsdag 21 juli 2016

En dag i Skäran



Minstlillans småtassar, mitt favorit fotoobjekt. De är ju så infernaliskt söta!!

Vilka sommardagar som bjuds just nu, varma och soliga. I går tog jag och barnen och packade bilen och drog iväg till min kompis Elina och hennes föräldrars sommarstuga i Skäran. En för mig väldigt kär plats. Där spenderade jag, tillsammans med Elina och Lorenz många, många av sommarens dagar i min tonårstid.



Ett sommarstuge nöje. Går lixom aldrig att bli less på dessa kluriga pussel.


Precis som det ska se ut i köksskåpen i en sommarstuga. Vackra hyllpapper och en hop av olika fina kaffekoppar. 


Efter lunch vandrade vi ut mot stranden. Det är en sådan vacker plats och det går lixom aldrig att bli less på denna vy.



Minstlillan avancerar för var gång med sandkontakt längre och längre ut i sanden. Snart kommer hon nog sitta mitt ute med både stjärt och näsa full av sand gissar jag. 


 Och kan du tänka dig, jag badade! Tänkte banga, men tillslut slängde jag mig i det blå. När kroppen vant sig, blev det faktiskt riktigt skönt. Och känslan efter doppet, så underbart! Salt i hår och sval om kropp. Idag åker vi ut till samma ställe igen. Hoppas det blir lika bra väder då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar