måndag 24 oktober 2016

Ett städat hörnskafferi


Tänk att man kan bli så glad och tillfreds av en sådan enkel sak som att ha ett städat skafferi. Det blir jag. På förmiddagen idag tömde jag och småtjejerna hela skafferiet. Det kan jag säga var riktigt kul för mina små. Minstlillan slutade inte ens då allt var utplockat utan ställde då tillbaka lite för att sedan bära ut det igen.


Jag är lixom fånigt förtjust att hälla mina varor ur dess fula förpackning och in i andra burkar av glas eller plåt. Trodde faktiskt att jag skulle ledsna och sluta upp med sådana fånigheter efter ett par år, men nej det håller i sig.


Hyllremsor eller kantband är bland det finaste jag vet.



Det är ett trivsamt skafferi som min man och bror har byggt. Jag tycker om det. Och tapeten som jag själv köpt och tapetserat, den blir jag aldrig less på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar