torsdag 27 oktober 2016

Idag och igår



Fin bonad på en fin vägg. Tyvärr är varken bonaden eller tapeten min, blev som lite småkär i båda två. Tur att jag hade kameran med så fick jag i alla fall med mig en liten bild.


Det är inte någon vidare skillnad på väderleken dessa dagar. Bara lite skillnad i hur tät dimman är. Alla konturer mellan skog och himlen suddas ut.




Dagen har varit rätt dimmig och suddig i sinnet med.

I går tog jag cykeln för att hämta Emylinda från förskolan. Sigrid tycker väldigt mycket om att få åka i cykelvagnen. I alla fall på vägen dit, hemvägen är inte riktigt lika kul då det istället för nedförsbackar blir uppförsbackar.



Man kan se mycket fint längst vägen.


Över denna å finns en fin gångbro med en träbänk på. Där stannar vi alltid och vilar oss för att orka sista biten hem.






I morgon är det begravning för min farbror Krister. Känner på mig att det kommer att bli tungt. Jag kommer att gå själv utan barn, det känns i alla fall skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar