onsdag 19 oktober 2016

Mitt i veckan


Gordon har det gott i soffan. Han är så svart så det är ibland nästan omöjligt att få något fokus på honom med kameran.


Minstlillan är helt galen i att klättra upp på stolar. Numer ligger det stolar överallt för att hon inte ska klättra upp på dem och sedan vidare upp på något bord eller så. Det är fasligt vad man har stolar och oj så lätt det är att snubbla över dem då de ligger ner. Men det går väl förhoppningsvis över så stolarna kan få stå på sitt vanliga vis igen.



Mitt i veckan är det jag och minstlillan här hemma och vi dolar på med lite ett och annat. 


Jag brukar byta ut och gömma undan prydnader och inredningsdetaljer. Jag byter till exempel ut mycket efter säsong. Det blir så mycket om man skulle ha allt framme samtidigt, men det är också så att man kan bli lite nykär i sina saker om man plockar bort, glömmer för att sedan hitta och återupptäcka.
Dessa ljusstakar (och bl.a. den som hänger bredvid "tapetfönstret" på den gröna väggen som du kan se på bilden nedan) fick jag och Robin i bröllopspresent av Åsa och Erik och det är Erik som gjort dem. De har stått undangömda ett tag, men har nu i "ljuständartider" får komma fram igen. De är så fina!



Så här tokigt ser det just nu ut i detta fönster. Hittade denna fina gardin för en struntsumma på en loppis, men som du ser så fanns det bara en tyvärr. Den passade såå bra, så det fick lixom bli så att det bara är en gardin och det funkar ju det med.


Hoppas ni får en fortsatt bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar