måndag 27 februari 2017

Ett städat sovrum och en värdelös helg

 Vårt sovrum har varit så in i vassen stökigt. Det är ett stort rum, men vi är fyra som sover här (ibland fem plus en katt) så det blir rätt lätt stökigt. En förmiddag bestämde jag och storasyster oss för att ta och städa. Så skönt nu i efter hand att ha det gjort.


Minstlillan, ja hon hjälpte till på sitt egna lilla sätt.




Minstlillans lilla vrå. Blev så glad en dag för ett bra tag sedan då jag hittade detta fina örngott med S M broderat med blå blommor kringom.




En fultavla, ett måste i vart hem. Ja lite galna grodor här och där, det är ju förstås också ett måste.


En del av storasysters hörna. Hoppas så mycket att vi snart får energi till att renovera hennes egna rum.

En hel del damm har vi torkat bort, men nu är det rent och städat i alla fall en dag eller två. Sedan blev det helg. SOM jag längtat efter denna helg, att få avnjuta en låång skön sovmorgon i det nystädade sovrummet. Men det visade sig bli en riktig skräphelg. Under fredagkvällen började jag må riktigt illa och vaknade på lördag morgon med feber och magsmärtor. Febern steg och jag låg däckad hela lördagen och söndagen. Stackars Robin som redan innan helgen var helt slut och fick nu åter igen ta hand om barnen helt själv en hel helg.


Jag tog med mig mina tulpaner upp och ställde bredvid sängen för att ha något fint att titta på.


Denna underbart fina pall fick agera blombord. 


Något barn kom och kröp ner hos mig lite nu och då för att värma sig på min väldigt varma kropp. En ständig sängkamrat var denna lilla svarta katt.


Fick en fin uppmuntringsgåva, men tyvärr mådde jag så enormt illa hela tiden så jag har inte ätit av dem, men titta på dem och bli glad av den varma tanken kan man ju alltid göra.

Känner mig fortfarande matt i kroppen och magen känns väldigt öm. Hoppas på att det fort går över, för tack och lov är det ju en sjukdom som inte varar för evigt.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig sängkamrat! <3. Fy tusan för magsjuka. Det är det värsta som finns tycker jag! Jag har hellre influensa i en vecka än magsjuka i en dag. Krya på dig!!

    SvaraRadera