torsdag 16 november 2017

Stickning, frost och räv


Efter att jag skjutsat minstlillan till förskolan var jag bara tvungen att stanna bilen, kliva ut och se ut över denna vackra vy. Vitt, vitt, vitt i lite rosaaktiga och blå toner. Såå fantastiskt vackert. Årets november är nog det vackraste på länge.




Satte mig i bilen igen och på den numera vita grusvägen hem möttes jag av denna syn;


Räven som knyckt hönor från grannarna. Räven som vår katt har slagits med för att beskydda hönorna.
Räven stod alldeles stilla och stirrade ner i dikesgrenen och brydde sig inte ett dyft om mig och bilen jag satt i. 



Tills den lixom hoppade upp i en båge och ner i diket för att fånga vad det nu var han skulle fånga.


Måste ändå säga att den är riktigt vacker.



Så gick den förbi mig och bilen och i väg på annat äventyr. Jag, jag for hem till mitt. In i värmen. Kröp ihop hos min sovande man (han har börjat att jobba natt) sov en bra stund och startade om dagen först klockan tolv med en stor filtallrik och den goda äppelpajen minstlillan och Robin bakade igår.


Mitt huvud är så slut. Jag glömmer saker hela tiden och har svårt att hålla ihop mina tankar. Jag gömmer mig från människor och träffar i princip bara min familj och min närmsta granne. Det är så det är just nu, måste få vila mitt huvud.


Har startat upp ett litet projekt/terapi för mig själv och det är att sticka mig ett par julstrumpor. Stickning är bra då kroppen är stressad och inte kan slappna av, men ändå inte orkar något. Att bara sitta utan att göra någon nytta är rätt tärande och man känner sig lätt värdelös, men med en stickning i knät känns det bättre. Jag har köpt mönstret på dessa strumpor på ravelry.com och det är Pia Kammebord som designat och gjort mönstret.


Dock känns min hjärna alldeles för stressad för mönsterstickning och jag fick göra om flera gånger. Sitter också hela tiden och irriterar mig på hur ojämn stickningen blir. Men jag tror de blir jättefina tillslut ändå och det är ju ändå bara jag som ska ha dem.



Hihi, jaa jag vet, jag har tjuvstartat lite med advent, men bara liiite. Kunde inte motstå dessa fina hyacinter. 




Gick ut en liten sväng för att slänga sopor och hämta posten. Såå galet mycket fint det finns ute alltså! Frosten lixom förgyller allt i sin väg.

1 kommentar:

  1. Den räven han har nog sitt revir omkring er . har sett den nu 2 gånger på kortare tid när jag har jobbat kväll . Otroligt fin och frisk och dessutom inte rädd av sig . Trevligt med så fin räv mindre trevligt för hönorna . Mycket vackra bilder du fångar upp .

    SvaraRadera