lördag 14 april 2018

Bland blomster och fint skrot


Alltså åå dessa fina små blommor i små barnatassar. Så gulligt. Längtar till tiden då man får små tillskrynklade små blommor utan stjälk stoppade i sin hand. Jag kan aldrig få nog av blommor. Så är det bara, det är som en lycklig drog.





Krassen växer i fönstret. Mumsigt att klippa lite av och lägga på sin morgonsmörgås. Tycker jag i alla fall, resten av familjen tycker inte riktigt att det är lika gott.



Jag är välsignad med en gåva att kunna stänga av det runt om kring och bara se saker i min närhet i små rutor. Som att titta genom en kameralins. Det är min räddning då det är för stökigt kring om. Samtidigt är det också en stor svaghet. Blir jag bara lite stressad får jag ett väldigt tunnelseende och kan bara se och ta in en ruta i taget av min omgivning.


Men visst kan det vara fint att bara zooma in på små, små rutor. Som i den stora rabatten full av gamla vissna blommor, blad och löv mitt bland detta sticker dessa ljuvligt vackra solar fram. Såå vackra och de gör att man lixom tappar fokus på det fula skräpiga.




En liten, liten snödroppe stod bredvid de gula krokusarna.


Det är så mycket snö detta år. Men jag känner mig inte ledsen för det, det är ju så vackert. Bara solen lyser och värmer så är jag nöjd. Det är härligt att kunna gå ute utan mössa och vantar och känna solen värma. Jag som alltid tyckt att denna tid om året är så ful här uppe i norr har gjort en helomvändning i mitt sinne. Min svägerska drog med mig ut på en promenad idag så att vi kunde kolla in vår second hand butik. Promenaden dit och hem var det bästa, men jag fick också med mig lite fint skrot hem. Sånt där skrot som gör mig glad.


En vacker fulfin vas som jag bara inte kunde motstå. Visst passar den in i den årstid vi lever i just nu. Tranor som flyger över trädtopparna påväg upp till norr igen efter sin soliga semester i varmare breddgrader.



En liknade lampa som denna har jag stått och dreglat efter på en secondhand butik. Många, många hundralappar ville den som sålde lampan ha för den. Idag hittade jag denna för 100 kronor på Fyndet. Sicken lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar