onsdag 25 augusti 2010

Renoveringens tider har åter infunnit sig...

Elias har fått semester från sina föräldrar några timmar idag. Han är med sin mormor hos sin gammelmormor & gammelmorfar.
Jag och Robin tänker jobba med lite olika småsaker hemma. Som att sätta upp vitrinskåpet, mura lite på muren, måla skafferiets panel väggar och ja vi ser väl vad som hinns med.. Konstigt nog brukar det alltid ingå lite missflyt, så man hinner nästan aldrig det man tänkt hinna..

Igår åkte jag och Elias till Flarken för att hälsa på Lukas (som är cirka två månader äldre än Elias), Albin 2 år, mamma Petra (ja man ska väl aldrig förtälja en kvinnas ålder så jag håller tyst om den saken för sakens skull) och den lilla/e bäbisen i magen. Elias skrattade så att han tjöt när Albin busade med honom. Det syntes att han tyckte att det var så roligt att få busa med eller bara sitta och titta på när de andra killarna lekte. För mig var det väldigt skönt att få sitta och prata med en annan mamma, en annan vuxen människa om livets bekymmer, roligheter och annan ditt och datt.

.....Nej då är det väl bäst att jag inte sitter kvar vid denna burk utan ger mig ut på renoveringens äventyr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar