fredag 27 augusti 2010

Fredag..

Ja happ då var det fredags kväll igen. Har nästan hunnit glömma bort de ensamma fredags kvällarna nu när det har varit sommar och Robin inte jobbat då. Men nu har höst terminen startat så nu är livet som vanligt igen. Det låter kanske som att jag är lite deppig, men så är inte fallet, känner mig ganska tillfreds med ensamheten :)

I morse, någon timma efter jag klivit upp, kände jag helt plötsligt en stark längtan efter mina vänner Sofia Nyman och Karin Larsson. Jag visste att Robin skulle jobba hela eftermiddagen och kvällen så jag fick för mig att jag tar och drar till Umét istället för att dra benen efter mig här hemma. Kom dock på tanken på tok för sent. Sådana där spontaniteter går som lixom inte lika lätt att förverkliga nu längre som "tiden innan Elias". Dessutom hotade de att stänga av E4:an några timmar på förmiddagen pga lastbils bärgning och Robin behövde bilen på em/kvällen, så Umé besöket fick tyvärr ställas in.

Det kan nog ha varit tur för oj så mycket jag hunnit göra här hemma. Har plockat hallon och vinbär, har tagit bort alla fula döda blommor från bron, städat i köket, målat delar av skafferiet och knäskurat köksgolvet (vad nu det gjorde för nytta, Elias passade på, efter jag skurat, att gnugga runt banan över halva golvet så nu är det lika skitit igen). Detta kanske inte låter så mycket för värden, men betänk att jag mellan allt detta även tog hand om min lille son. Det är inte allt för sällan det känns som ett underverk att hela dagen gått och man har lyckats hinna med att laga både lunch och middag till Elias och till sig själv.. Ofta hinns det inte så mycket mer än det.

Känner mig rätt så nöjd och belåten efter denna dag. Nu när lillen sover tror jag det är dax att måla ett varv till på skafferiet och sedan koka saft :D

1 kommentar:

  1. Att ha lyckats med att ta en promenad i lugn och ro med lillan/lillen eller "bara" lagat mat... Det ska man nog oftare än man är vara nöjd med.
    Vila är viktigt. Jag hoppas du inte glömmer bort att unna dig vila när tillfälle ges.
    Kram

    SvaraRadera