fredag 20 augusti 2010

sjukhus och hämskheter..

Detta dygn har nog varit ett av de värsta i mitt liv.. Ska inte gå in så mycket på detaljerna, känns inte så kul att utlämna sig helt och hållet på denna cyber värld...
Jag och Robin var gravida i vecka 13, men fick igår missfall... Jag har varit med om det förut, men det var ingenting (kanske inte själsmässigt men kroppsmässigt) med denna gång. Trodde nästan att jag skulle förblöda helt och hållet. Blev kräksjuk och svimfärdig på samma gång så det blev akuten. De fick knöla in båren ända in till toaletten för att mina ben bar mig inte över huvud taget. Mådde inte alltför underbart, men på sjukhuset fick jag och Robin den bästa hjälp vi kunnat få. Fick innan jag åkte hem några decci med järn inpumpat i mitt blod så nu mår jag mycket bättre, men denna upplevelse är inget jag skulle önska min värsta fiende....

Elias fick det bästa omhändertagandet av min kära mor. Vi är så välsignade av att ha släkt och vänner så nära :D


En annan mer trevlig händelse är att jag och Robin idag firar vår 5:e bröllopsdag. Att vistas på sjukhus är kanske inte är det bästa sättet att fira sin bröllopsdag på, men det gör inte att jag älskar min man mindre för det. Robin är det bästa som någonsin hänt mig. Han är ödmjuk, stark, omhändertagande och helt fantastisk. Han har burit och stöttat mig så mycket så jag vet inte hur jag någonsin ska kunna återgälda det. Jag är en lyckligt lottad kvinna som lyckats lägga beslag på en sådan man. Dessutom är han en helt underbar far till vår härliga son Elias.

8 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt vad man ska skriva. Jag summerar det med att berätta att jag tänker på er och skickar en cyber kram *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Låter som en minst sagt tung dag. Tur du har en pärla som Robin vid din sida. Tänker på er och önskar er allt gott. Ge varandra en gigantiskt, fantasisk och underbar kram från mig

    Hanna "släkten" israelsson

    SvaraRadera
  3. Tänker på er och ber för er. Stora kramar. <3

    SvaraRadera
  4. Älskade vänner, ni finns hela tiden i våra tankar och böner. Kramar.

    SvaraRadera
  5. Jag började gråta när jag fick höra det som hänt, och nu när jag sitter här och läser. OCh samtidigt som det var tårar av sorg så var det också tårar som kom av jag blev berörd. Tänk vilka fina män vi har. Bra bröder
    Ber och tänker på er.
    EFtersom vi ju varit bortresta har vi inte kunnat ringa, men vi hör av oss när vi landat hemma.
    Stora kramar

    Nu längtar jag så sjukt mycket efter ESter... men mindre än ett dygn kvar tills vi får krama om henne igen.

    SvaraRadera
  6. Jag är så ledsen för er skull!! Tänker på er...

    Grattis på bröllopsdagen i efterskott! Det är så härligt att få känna så för en annan människa. Men glöm inte att Robin är en lyckansost han med som har dig som sin fru :)

    Många kramar!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar er båda så mycket!

    SvaraRadera