lördag 27 november 2010

Skylt och pynt

Alltså tiden bara springer fram så ja får aldrig tid att sätta mig ner och blogga. Tror även att jag smittats lite av en av min älskade vän och favorit bloggare Hanna Persson. Den så kallade "blogginspirationen" infinner sig mer och mer sällan i min värld. Men jag ska göra ett tappert försök.


I söndag var vi på skyltsöndag i Robertsfors. Men såå eländigt. Inte var det någon SKYLTsöndag inte, alla butiker var ju öppna!! Annat var det förr i tiden då jag var barn (för det var ju så länge sedan...eh). Då var butikerna stängda hela dagen och skyltfönsterna täckta, för att sedan avtäckas på efter middagen så att alla som ville kunde ställa sig och glo in i dem. Så verkar det ju tydligen inte vara längre. Ja si dessa moderniteter...


Till något roligare. Nu när advent infunnit sig har även pysseltidernas pysseltid kommit. Jag älskar julpyssel och julpyntning. Det eländiga är bara att jag endast har två rum att pynta, men jag får väl ta och pynta dem lite extra istället.
Jag och Ida har börjat göra årets julkort. Hela Ida och Lorenz köksbord blev alldeles täckt av papper, snören, band, stämplar, pennor och lite annat ditt och datt man kunde använda sig av för att knåpa i hop korten. Där satt vi hela kvällen, medans våra gubbar tog hand om sönerna. Inte illa må jag säga. Lorenz är dock inte skapad med sådana där mjölkfyllda påsar som brukar sitta mellan axlarna och magen på oss fruntimmer, så Ida fick ibland avbryta sitt pysslande för att inmundiga sin son lite föda. Tänk, förra året var Elias så där liten och det var jag som fick avbryta pysslandet stup i ett. Helt galet vad tiden går fort..
Aja, om ni har riktigt tur kanske det dimper ner ett julkort av oss i eder påstlåda framöver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar