måndag 23 april 2012

mat...

Jag tycker mig ana ett visst genomgående tema. Eller... vad tror du?

Stora E;

Lilla E;

Nej det där med mat är ingen höjdare. Med store E gick det jätte bra med gröten, men inte alls med smakportionerna. Han kräktes åt allt, bokstavligen kräktes. Tills dess att vi hittade en smak som han tyckte om, surhallon, efter det började även andra saker att duga.
För den unga fröken E är gröt ingen höjdare. Nej då minsann, hon ser ut som det är det värsta som finns i matväg. Bilden är dessutom inte tagen på det första försöket, utan snarare det 20;e försöket. Man kan ju tycka att hon borde ha lärt sig tycka om gröten vid det här laget, men icke.

Jag kan ge dig som tips att inte ge upp med dina barn. Jag vet det kan verka hopplöst ibland, men det är bara att fortsätta kämpa. Lilla E tyckte verkligen inte om att ligga i vagn då hon var mindre. Jag var dock tvungen att ha henne i vagn för att kunna vara ute med storebror och efter några veckor, eller om det till och med var någon månad (eller det kanske var mer som det kändes), slutade hon att konstant skrika i vagnen utan verkar trivas riktigt bra där i.

Jag hoppas att lilla E snart ska tycka om något annat än bröstmjölk, hon är ju faktiskt snart 6 månader. Hon växer då i alla fall riktigt bra och har gått om fläskler, dock inte lika många som sin bror hade vid samma ålder, så ännu går det ju ingen större nöd på henne.

1 kommentar:

  1. Känner igen minerna, de pryder Williams lilla ansikte när han smakar gröt och potatis...

    SvaraRadera