fredag 26 januari 2018

Hopp om vår


Min semellängtan har vaknat till liv. Egentligen är jag inte så förtjust i semlor, men i år jag vet inte vad som har hänt, men jag är helt galen i dem. Har dessutom haft strikta order till mig själv att inte äta någon innan fettisdagen, men jag måste helt ha tappat självdisciplinen för det har jag inte brytt mig ett skvatt om i år. Ja, man måste väl få ändra sig ibland.


Det blir en tid med mycket tulpaner och många semlor. Och visst märks det att det blir ljusare. Så härligt. Vi har inte direkt varit bortskämda med sol den senaste tiden och det spratt till i mig av lycka då solen en morgon visade sig och gjorde vackra spelningar på väggen i huset och skapar vacker guldaktig färg åt träden ute.




Att stå ute i den kalla luften och känna solens strålar värma mot huden skapar ett hopp inom mig. Ett hopp om vårvinter, vår och sommar. Tänk, snart är det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar