fredag 1 februari 2019

Detta klarar jag!


Världen kring vårt hus är inramad med detta vackra vita. Just nu har det landat lite mörker kring mina tankar igen, å jag är så less på dessa tärande delar av mig. Men jag har fått så mycket hjälp så jag hoppas att än en gång ta mig ut ur detta.


Min lilla febergumma och jag tog oss den korta promenaden till vår brevlåda för att kolla posten. En kort utevistelse, men skön.


På vägen mot huset mötte vi en lurvig kisse med snöflingor fulle pälsen.


Detta är min mest fotade vy. Den nötta ladugården, åkern och det trädbeklädda berget. Jag kan inte se mig mätt på detta.


Haha, eller denna ofta fotade vy på mina egna ben och skor. Inte lika ögonfallande som den andra, men den talar om så mycket om stunden just då. Hur vädret var den dagen, hur jag klädde mig och just varför jag tittade ner och kände mig glad över vad jag såg. Lyckan över två fötter på jorden.


Många saker blir extra fina med lite snö och frost på. Är väldigt förtjust i rostiga saker. Nötta och rostiga ting mot det rena, fläckfria vita, det skapar så fina konstraster.


Inne sitter jag mycket framför tv,n och stickar. Tycker om att ha flera stickprojekt igång samtidigt. har börjat att titta på en nästan allt för löjlig, men ändå rätt gullig serie "When calls the heart" på Netflix. En perfekt serie att sticka till. Följer en annan serie med min man på Viaplay, den är bra men alldeles för spännande och jag börjar sticka i ren panik vilket gör att det lätt blir fel. Lagom spännande ska det vara.


Längtar till den dagen jag ska få använda denna mjuka, sköna sjal. Garnet är så mjukt att det nästan inte går att sticka med för mig med mina vinterlena händer. Får ha en handkräm nära tillhands så jag kan smörja in händerna då och då för att inte tråden ska glida iväg längst mina fingrar.


Har köpt lite nya gröna växter till huset, men också börjat ta några sticklingar av de jag redan har. Februari är en månad för mig då jag börjar plantera om mina växter och delar på dem som blivit för stora för sina krukor. Tar aldrig alla blommor på en och samma gång, då jag vet att jag inte mäktar med det utan tar några pö om pö.


Måste ha mycket blomster omkring mig för att klara februaris vintriga dagar.


Pärlhyacinter är en kär favorit.


Till och med döda blommor är vackra blommor.


Tycker om de röda detaljera som jag brukar dekorera med i advent och jul. Rött bryter av så fint mot det gröna. Nu när de är nerpackade har jag använt mig av rosa detaljer istället.


Rosa blommor.


En tavla med rosa Linnéor Rosa ljus och lampan med rosa lampskärmar.



Ett annat göromål jag åtagit mig är att lappa. laga och uppskatta mina redan ägda föremål. Fäster trådar på knappar, lagar hål på kläder och möbler. Fattade inte hur mycket tid det skulle ta. Att laga hål i strumpor tar ju en hel massa timmar. Men när det väl är gjort så får jag en sådan tillfredsställande känsla i kroppen.



Hoppas på att fortsätta med detta åtagande resten av detta år och för resten av livet. Detta ska jag klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar