måndag 11 november 2019

Vinterfint i november


En liten fin bonad jag fått som gåva av en vän jag fått tack vare instagrams roliga värld, pryder sin plats i vårt kök. Tycker att det är svårt att hitta fina vinterbonader som inte har med advent och jul att göra och blev så glad av denna.


I stringhyllan har jag stoppat in mitt senaste loppisfynd, en röd tekanna. Helt galet fin! Försökte hejda mig från att köpa den, då jag ju redan har en i lite mindre storlek, en kaffekanna, men det gick helt enkelt inte. Det stod mitt namn på den och nu står den i mitt kök. SÅ fin. Älskar kombinationen av det röda och svarta.


På tal om rött. Så glad jag blev då jag fann denna novemberkaktus med orangeröda blommor hos byns blomsterhandel. Precis den färg som jag älskar allra mest på blommor och som jag tycker passar så perfekt inne i vårt kök. Längtar tills den slår ut mer.
En liten parentes; På vår secondhandbutik Fyndet såg jag att det finns ett sådant krus du ser på bilden. Tror att den kostade en tjuga om jag inte minns fel. Så är du sugen på en är det bara att hänga på låset på lördag och införskaffa dig en.



Ute har det snöat för fullt hela helgen lång. Världen är nu inbäddad i ett vackert dunigt täcke. Dock är det lilla kalla duntäcket lite lömskt av sig och inger ett falskt intryck av säkerhet.
Det är nämligen så att vägen hos oss är helt galet isig och hal. Nu då snön ligger på ser man inte isen och vandrar fram med friska steg i tron om att det hala i och med snöns framfart har blivit mycket mindre hal. Det kan jag säga dig att det har den icket. Snarare tvärt om. Det är helt förödande halt och när man då inte heller är beredd på det ramlar man desto hårdare. Aj!


Det ser då i alla fall väldigt vackert ut ute. Och i allt detta vackra vita försökte jag mig på att få några fina kort på min ulliga, sköna lingonfilt. Tänkte att den skulle vara fin mot den vackert nötta gamla ladan och inge värme i allt det kalla.


Kisse tyckte i alla fall att den passade sig helt ypperligt på marken mot ladugårdsväggen och kunde där sitta och spana ut över gården utan att bli kall om tassarna.



Om det inte var för att det är lite bökigt att vandra runt i en filt, skulle jag gladeligen ha denna på kringom mig utomhus dessa dagar. Så skönt och varmt det kändes därunder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar