lördag 19 juni 2021

Ljusa vackra juni

Inomhus blommar klivian som jag fått av min svärmor. Denna färg på blommor tycker jag så otroligt mycket om. 

Ute där, i alla fall jag, spenderar den mesta tiden av dygnets timmar börjar hela gården komma till liv. Luften har blivit lite kallare än de där jättesoligt varma i början på juni. Egentligen vågar jag inte riktigt säga det högt, men om jag måste välja så väljer jag denna typ av väder. Regn en dag, soligt de flesta, men inte så varmt att man smälter till en pöl, utan lagom varmt så det går att arbeta med något i trädgården, gärna lite blåst så att mygg och brons viker hädan. 


 Några små plantor börjar att blomma, andra stannat helt i växt, några dött totalt medan många växer på sig och blir större och större. Så spännande att se hur allt utvecklar sig. 

Våra småtjejer växer de med och blir mer och mer kavata. Så väldigt söta alltså. 





Min stortjej hackade härom dagen rabarber i sinne medan jag stoppade alla broccoliplantor i grönsakslandet. När hon (och jag) var klar tillagades rabarberpaj och rabarberkräm. Nu är det sommar på riktigt minsann. 




Min man och jag har nu också fått semesterledigt. Älskar lediga dagar tillsammans med min allra bästaste vän i hela världen. Sova tills dess man vaknar, sitta på varsin stol och dricka kaffe ute på den lilla uteplatsen vi tillsammans skapat för just sådana ändamål. Önskar bara att det var tio veckor istället för fyra, men tänk ändå ATT man kan få vara ledig båda två samtidigt. 



Med denna bild på en alldeles för stor katt i en alldeles för liten vagn önskar jag dig riktigt sköna dagar av det som är kvar av ljusa VACKRA juni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar