söndag 13 juni 2021

Varma underbara dagar

 

Vilka varma somriga dagar. Det går nästan inte att fatta att juni kan vara så här sagolik. Det enda tråkiga är att häggen blommar över alldeles på tok för snabbt. 


Min plats som jag sitter och dricker mitt morgonkaffe är nästan för varm. Jag och Robin utökade denna lilla uteplats med två rader stenplattor till tidigt i våras. Nu känns här ännu mer gemytligt att sitta. 



Varma somriga dagar avlöser varandra. Tillslut kom det efterlängtade regnet. Så skönt att få gården avspolad från all pollen och damm. 


Denna förunderligt vackra färg på denna dahlia! Å vad jag älskar den!! 






Att fixa i trädgården tar all min tid och uppmärksamhet. Att inne inreda efter årstid, som jag älskar att få dona med har jag inte gett någon enda liten sekund av min energi till denna sommar. Känner att jag tappat den delen av mig i denna tid av utmattning. Längtar efter att bli frisk och att få "hela mig" tillbaka. I några dagar har mina svärföräldrar varit hos oss och hjälpt oss med att städa hemmet. Att nu ha ett köksbord att faktiskt kunna sitta vid och ställa sin mattallrik på, ett golv att kunna gå rakt fram på utan att ständigt behöva vända blicken neråt och sick sacka mellan bråt och ta sig upp i husets trapp utan att vara rädd att kliva på något av värde eller på något som gör att balansen helt hamnar i slint. Ja vad ska jag säga, det känns fantastiskt.  


I hallen står en bukett jag knåpat samman av blomster och grönt. Älskar att "bara" kunna gå ut genom dörren och plocka ihop en massa växter och föra samman till en vacker symfoni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar