fredag 16 januari 2015

Tulpanstart och kulslut


Min man och jag tänkte "Petra blir nog lite friskare om hon får sig en bukett tulpaner." Nja inte friskare kanske, men mycket gladare. Är helt och fullt förälskad i tulpaner och som varje annat år här på min blogg kommer ni att drunkna i tulpanbilder. Särskilt förtjust är jag i rosa tulpaner, ja rosa blommor över huvud taget.


Nu är det så sorgligt att idag åkte vår vackra, vackra gran ut. Så vemodigt. Alla fina kulor är åter lagda i sina lådor. Så tomt och kalt det blev utan den ståtliga granen.
Nästa jul är det inte säkert att vi ids ta in en gran då vi inte kommer att vara hemma så mycket kring jul vilket gör att det känns extra tråkigt. Får hitta på något annat att göra med alla mina typ tusen kulor för det vore ju för tråkigt om de inte fick komma fram igen förns om två år..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar