måndag 18 maj 2015

Bland bebismys och blomster


Vårvärmen är inte riktigt vad man skulle önska, men allt känns ändå så ljuvligt. Det ljusgröna, fågelsången och allt som åter väckts till liv. Under helgen började jag att ta i tu med mina enormt smutsiga fönster. Nja, enormt var väl att ta i, men det har känts så medans jag gått runt här och varit gravid och tjock och inte orkat någonting. Nu är köksfönsterna rena och sommargardinerna sitter uppe, ja då var det bara nio fönster kvar...

Jag ÄLSKAR att få rå om en liten bebis. De mest fantastiska tiderna i mitt liv har varit då mina barn har varit alldeles nykläckta. Vet inte om det beror på hormonerna, glädjen i att få tillbaka min kropp, att få snufsa och lukta på bebis hela tiden eller så är det helt enkelt en salig blandning av alltihop.
Vill bara få pausa tiden (som går alldeles fööör snabbt) och bara njuta, njuta och njuta. 


Underbart är det också att få omge sig med blomster överallt. Min fina faster åkte i helgen på en liten tripp till södern och kom hem med två underbara grenar med äppelblom till mig. LJUVLIGT!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar