söndag 24 maj 2015

Dagen i bilder


Det finns detaljer som är så där extra vackra och underbara på alla sätt och vis. Som detta nyckelhål till exempel.

Ikväll struntar jag i disken som kallar på mig från köket och sätter mig här framför datorn och delar med mig av lite från dagens bilder istället. Pappan har läggningen av storbarnen och lillan har somnat, efter en stund av magknip, i soffan. Nu får jag vara själv för en stund.


Denna dag har varit en sådan där härligt solig dag som jag bara längtat så mycket efter. Dessvärre ser jag att dagarna framför är fyllda till bredden med regn, men det får väl gå det med. 


Som ni redan vet vid det här laget så är jag så förtjust i timrade stugor. Älskar hantverket och träets vackra åldrande. En annan sak jag gillar med denna bild är de små gröna bladen. Äntligen, ÄNTLIGEN är naturen grön igen. Nu börjar allt liv igen och jag får bita mig i läppen för att inte drunkna i den lycka som bubblar upp i mig. 


Lillan har fått så fina kläder, bland annat denna superfina stass. Jag bara älskar den, så söt! Tusen tack Sofia (som jag vet läser min blogg) för din del i denna gåva.


Vi stoppar lillan i vagnen och tar en liten promenad till grannarna för att bland annat mata hönsen. På denna gård i Skogshägna finns det så mycket jag tycker om och så gärna vill fota. Dessutom bjöd de på fika i trädgården och en mysig samtalsstund.


Storebror provar deras hängmatta. Jag bara måste ta och hitta en plats att hänga upp vår i sommar. Finns det något mer underbart än att ligga i hängmattan och njuta i sommaren? Nej skulle inte tro det.


Studsmattan är en favorit plats för våra små. Själv får jag tyvärr bara stå och titta på.


Till sist, årets första blomsterbukett plockat av ett barns hand. Jag hoppas på att detta är den första av mååååånga :-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar