onsdag 11 november 2015

Blötfrost




Det är som en blandning mellan en frost och blöt värld vi har. Idag låg det kring noll här i kring hela dagen. Graderna går lite upp och lite ner från minus och till plus. Även om det bara rör sig om liite, lite gradskillnad över eller under nollan så skapar det en konstig blandning ute och det blir fasligt halkigt längst vägarna. Gräset blir väldigt vackert och en blandning mellan frostig och regnig.

Jag känner mig rätt så stolt över mig själv i dag faktiskt. Jag har väldigt svårt för att befinna mig på platser där jag inte riktigt känner någon så där nära och inte är helt van vid platsen. Samlingar som till exempel "liten och stor" där det finns många mammor eller pappor (oftast mammor) och mycket barn som springer runt och som jag bara känner så där lite grann och bara är bekant med får jag nästan ångest av. Tycker att det är så jobbigt och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
Denna eftermiddag åkte jag och barnen till kyrkan. Lillan hade fått ett brev att hon och hennes familj var välkommen dit på middag och pyssel, där skulle också alla fyraåringar få en bibel.
Min man skulle jobba hela den eftermiddagen och kvällen, men jag tog barnen med mig och for ändå. Det slog mig dock, efter att vi befunnit oss där i cirka en halvtimma att jag helt tagit fel på tiden och var en hel timma för tidig. Pinsamt! Men jag låtsades som ingenting och det verkade inte heller göra någonting. Hon som höll i det hela sa då ingenting om det.
Ja, jag hade lite svårt att veta hur jag skulle förhålla mig till allt och tyckte det var lite jobbigt med att sonen blev lite för busig, vilket också de andra grabbarna i hans ålder var. Jag kan ju säga till honom, men det känns lite orättvist att han inte får springa runt då alla de andra gjorde det..
Men på det hela så gick det faktiskt rätt bra och jag hade riktigt trevligt. Särskilt den tiden jag och lillan satt och pysslade tillsammans med två andra mammor och lite barn. Det var kul.

Att jag slapp att laga middag och diska en eftermiddag och att barnen slocknade på några minuter efter en sådan em/kväll var bara ett stort plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar