tisdag 24 november 2015

Vacker snö


Jag hör mycket grums över kyla och snö. Jag väljer att inte grumsa, vädret går inte att göra så mycket åt. Det bara är, utan att bry sig så mycket om människans grums.
Den här tiden på året älskar jag frost, snö och kyla. Det är ju kanske ingen fröjd att vakna upp i ett hus där pannan stannat under natten och det är 16 grader inne, meeen det kan jag leva med. Inte älskar jag heller att sopa bilen och att det tar en halvtimma att klä på ungarna alla de olika lager av plagg de behöver för att inte frysa. Det finns alltid fram och baksidor av alla väder och vill man välja att bara se baksidorna, var så god och gör det, men lite onödigt att slösa energi på kan jag tycka.


Vi har bott nu i några dagar i en magisk värld. Gnistrande vit, vacker och jag har inte kunnat se mig mätt på den. Något av det vackraste jag vet är snöbeklädda träd. Idag stiger graderna och träden ruskar på sig så att snön dråsar ner. Hu! Får skynda mig och njuta av det vackra medan det finns kvar.


Tack och lov är detta inte fönstret till vårt hus, utan till lekstugan. SÅ vackert beprytt av frostbeklädda glasrutor. Det finns inte många konstnärer som kan måla så vackert, magiskt som gubben frost.

I går tog jag och lillan ner adventslådan och nu börjar det pyntas. Jag tänker inte skämmas för att jag älskar advents och julpynt. Det är svårt att pynta och fota och lägga ut på sociala medier utan att skapa stress för andra som inte vill eller orkar själv. Jag önskar så mycket att mina bilder inte skapar sådan stress, men jag vet också att det inte, trots att man bara vill gott, alltid skapar gott. Jag hoppas att du som tittar in här istället kan känna frid och lycka av mina bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar