torsdag 5 november 2015

Kantband och annat kollijox


Snacka om lycka! Ja, kanske inte för alla, men för mig i alla fall.. I Norsjö finns en av de roligaste secondhand butikerna jag varit in i, Knut`n. Det är rätt rörigt och består av flera olika utrymmen, i ett finns det barngrejer, i ett porslin ett annat textilier bland annat. På bakgården finns ett typ garage och där är det så roligt att gå runt. Stökigt och dant, men jag blir som alldeles pillemarisk av lycka.
Jag har hittat både ett och annat kollijox i denna butik. Bland annat detta hyllkantband jag nu har satt upp i det blå skåpet i köket. Klistret hade dock torkat (anar att kantbandet inte är direkt nytillverkat ;-P), så jag fick sätta upp det med häftstift. Hittade också en gammal gardin med blåbär på, liknande hyllpappret i skåpet. Åh det är ju så att man smäller av :-D.
Önskar att jag bodde aningens närmare Norsjö så att jag kunde besöka stället oftare.


I går bakades det tårtbottnar och bullar. Idag ska det bakas hallonmuffins. Nybakat skulle man allt bra ha varje dag. Finns ju i och för sig risken att man själv då också förvandlas till en bulle..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar