måndag 9 november 2015

Kalas


Vi gjorde om skräprummet uppe till ett kalas rum och snart skulle här sitta ett gäng med hungriga små barn på lillans 4 års kalas. Jag och min man var som vanligt ute i sista sekunden med allt som skulle fixas så det blev ett väldans spring upp och ner för trappen med kalla köttbullar, sylt, rosa grädde, bär... Ja allt som där skulle bjudas på.


Det fanns inga sittplatser för vuxna, endast för barnen. Så vi vuxna fick stå utmed väggen och titta på. 


 Storebror hade målat fina fiskar till fiskdammen och fick vara gömd bakom skynket och sätta på godispåsar på kroken. Det blev även några bottennapp nu och då, vilket skapade många fniss.


En av barnens kusiner fyller sex år bara några dagar före lillan, så på söndagen hade de kalas tillsammans med kusiner, farbröder, fastrar, moster, morbror, farmor, farfar och dubbelt upp med mormödrar och morfäder (alltså både kusinens och lillans).


Lillan har fått såå många fina presenter under helgen.


I dag är hennes egentliga födelsedag och det firades med paket och frukost på säng. Senare på dagen kom lillans storkompis Ebba och grattade.

Det är roligt med kalas, men också väldigt skönt då de är över. Efter barnkalaset i lördags satt jag och Robin närapå apatiska vid bordet i köket och stirrade tomt ut i luften.
Nu då alla höstkalas är bortgjorda kan jag faktiskt lite smått börja att fundera kring adventspyntning. Ja jag vet att det skapar många irriterande tankar just nu. För det är ju påtok föör tidigt att börja redan nu. MEN det struntar jag betydligt i. Ni får tycka vad ni vill *haha*.

1 kommentar:

  1. Skickar en hälsning och grattis till "Lillan" 4 år.
    Kram Heléna

    SvaraRadera