onsdag 7 juli 2010

Lapplands veckan :D

Befinner mig just nu på en plats som satt prägel på mitt liv och påverkat mig nästan mest av alla platser som finns. Eller det är väl egentligen inte platsen i sig som gjort något större intryck på mig, utan alla människor jag mött här. Vänner som jag lärt känna här som fått betyda så mycket för mig. Men fram för allt alla underbara Guds möten.

Det var nästan tack vare lappis som jag idag är gift med min underbare make Robin. Det var nämligen här vi träffades för 2:a gången (för gripande åtta år sedan, huga så fort tiden går). Vilket efter många om och men ledde till att vi fattade tycke för varandra och tillslut blev ett alldeles förträffligt par.

För att inte störa min käre make (som jobbar här hela veckan) allt för mycket, har jag och Elias befunnit oss några mil ännu längre in i det mörka norrländska skogarna. Nämligen i Släppträsk. Jag lovar dig, det är en mycket, mycket vackrare plats än vad det låter. Hos mina svärföräldrar Affe och Siw, svåger Peter befann sig också på denna plats denna vecka :D . Där har vi haft det så mysigt med vansinnigt god mat (..som alltid när det är svärmora som stått vid spisen..) trevliga samtal (..dock inte alltid om trevliga ämnen..) mycket skratt och till och med bad.

Min son har börjat visa sin tjuriga sida. Har fasat över den dagen då den egna viljan tar över min son och jag inte längre är enfaldig härskare över hans vilja. Nej nu har den riktigt börjat härska i honom. Han kan bli helt omöjlig. Ibland tittar han så där trotsigt in i mina ögon tar tag i en leksak som ligger framför honom, håller den utanför bordskanten och släpper den. Hela tiden med blicken fäst på mig som att jag vet nog att jag inte får göra så här, men jag gör det i alla fall..ha!
Skulle han inte va så söt, skulle jag nog fundera på att slänga ungen i sjön vid sådana tillfällen.
..Han är för det mesta den goaste ungen i världen. Glad, nöjd och tillfreds med livet. Jag och Robin är så lyckligt lottade som fått en sådan underbar son :D

2 kommentarer:

  1. Åh...jag önskar jag kunde klona mig så jag kunde vara hos er också!! Härligt att ni haft det bra :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara på Lappis. Om vi åker blir det nog bara över dagen på lördag, men det är ytterst osäkert. Annars får vi se till att ses nån annan gång i sommar.

    Ha det!

    SvaraRadera