lördag 9 juni 2012

En dag i dina gårdar

Det behövs ibland inte mycket för att man ska känna sig fröjdefull.
Jag har en liten ängel i fönstret i vardagsrummet som gör mig så glad. Fick den för många år sedan av mina svärföräldrar. Hade förut endast framme den vid jul, men nu får den stå framme året runt.



Har haft en sång i huvudet sedan jag var på konsert med Selah (vår församlings ungdomskör) i onsdags. Elias stod och dansade på sin stol och jag och Robin sjöng med.
Jag tycker så mycket om denna sång. (Hoppas att jag skrivit texten helt rätt.)


"Inget kan jämföras med dig, 
varken i himmelen eller på vår jord. 
Är så underbart god. 
Herre ett har jag begärt 
att få skåda dig din härlighet, din majestät.  

En dag i dina gårdar, är bättre än tusen andra. 
En stund i närheten av dig förvandlar mig, 
förvandlar mig."

/Johan Lager

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar