måndag 11 mars 2013

Omplantering

Sportlov för mina inomhus växter betyder ny jord i sina krukor. Så hela lördagen (och delar av söndagen) bestod av diskning av krukor och förnyelse av jord. Jag tycker faktiskt att det är rätt kul till en början, men efter att ha stått hela dagen och fortfarande ha kvar några till dagen efter, då känns det inte riktigt lika kul.
Meeen det var det värt. Tycker nästan att det ser ut som blommorna ser mer gröna ut och sträcker på sig lite extra nu med ny jord.


Har för första gången i mitt liv lyckats att övervintrat pelargoner. Jag har vid ett flertal tillfällen försökt förut, men har antingen övervattnat dem eller inte vattnat dem alls. Ska inte ropa hej ännu, men det ser rätt så lovande ut.


Jag är inte en kvinna med så värst gröna fingrar och kan inte så mycket om blomvård, men jag vill ha mycket blommor så då är det bara att försöka i alla fall.

 ...Vardagen blir lätt lite romantiserad här på bloggen. Det är inte alls min mening, men det är inte så roligt att skriva om allt det tråkiga och griniga som händer under dagen. Bloggen är lite som en oas för mig och mina tankar, tar en stunds paus från föräldraansvaret då jag sätter mig här.

För att visa att, nej livet är inte alls alltid som en ljuv melodi här hemma lägger jag upp denna fina bild på min dotter;

Precis så här såg hon ut stora delar av den tid jag planterade om blommorna. Hon var inte nöjd för fem öre och stod, grät och slet mig i benen hela tiden, förutom då hon sov förstås.

Så var det med det.


3 kommentarer:

  1. Du kan gärna komma hit och plantera om ifall du har lust, mina tre stackars blommor mår inte alls bra. Snabbt gjort borde det vara också =)
    Tack för fin läsning! Härlig blandning av romantik och vardag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja betalar du resan så kommer jag mer än gärna ;P

      Radera
  2. Från fb;

    Frida Marksén; Mm...jag gillar din blogg. Emylinda är väldigt lik hur William ser ut nu om dagarna då den ena framtanden är på väg ut

    Petra Marksén; Tack Frida Ja huga, att få tänder kan verkligen skapa ett elände både för barnet och dess föräldrar..

    SvaraRadera