tisdag 17 februari 2015

Vädrets nyckfullhet


 Igår såg allt så vackert ut ute, solen var gnistrande blå och solen lyste stark in genom våra fönster. Lillans hår, som hon just denna dag skulle ha uppsatt i 5 tofsar, glittrade.
I tvättstugan har vi satt upp en plastfilm som jag tycker liknar ett kyrkfönster. Då solens strålar lyser genom den blir det fullt av regnbågens alla färgen på väggen.
MEN inte var det så vackert ute som det såg ut, nej det blåste så in i vassen att man fick hålla hårt i hatten.

I dag blåser det lika mycket. Hoppas att det ger med sig snart! Sitta och sola i vårvinterns tider, det längtar jag efter! Just nu blir man ju inte klok på väderleken som inte själv riktigt tycks bestämma sig för om det ska vara varmt eller kallt..

Jag känner mig konstant gruvligt trött, det hör väl till graviditeten.. Blev igår så lycklig på mitt besök hos barnmorskan där hon förtäljde att järnvärden faktiskt ökat (!). Vilket jag aldrig upplevt i någon av mina andra graviditeter. Då har det bara sjunkit och sjunkit mer och mer för varje månad som gått. Jag har denna gång inte kunnat äta så mycket järntabletter som det behövts på grund av min förnäma mage. Så det var kul att erfara att det faktiskt går att öka sitt järnvärde genom kosten. 

Hoppas ni alla haft en bra dag och njutit av mången fettisdagsbulle! Själv har jag ätit hela en idag. Dock var den inte hemmagjord då ingen ork till att baka funnits hos mig. Meen den gick ner den också :-D.

Tack för mig för denna gång!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar