lördag 7 februari 2015

Hjärnan blir lite trött


Denna soliga dag drog vi i väg till hockeyplanen. Bara några meter intill ligger barnens förskola och i skogen bakom finns elljusspåret. Förskolan ligger alltså fantastiskt bra till och de är ofta utomhus antingen med vinterskor, skridskor eller skidor på fötterna.

Jag tycker mig ha lärt mig vad jag blir trött av och inte. Men det verkar inte vara så. Att bara stå och titta på barnen då de lekte och hade roligt på isplanen, småprata med de andra mammor som var där och njuta av den härliga solen tycker jag inte borde vara så jobbigt.
Dock var jag helt slut då vi kommit hem efter dessa två timmar vid planen. Hjärnan bara brusade och kroppen kändes trött. Inget funkade. Så är det när hjärnan blir lite trött helt enkelt.
Barnen hade så kul, så det var helt klart värt det.

Nu stormar de och blåser utanför. Pappan lägger barnen och jag sitter själv med levande ljus tända i hela vardagsrummet. Mysigt. Hoppas bara inte att något blåser sönder utomhus..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar