lördag 14 februari 2015

Lite hjärtan från mig

Om nu någon råkat missa det så har det varit alla hjärtans dag idag. Jag, min mor och far bjöd i dag på frukost på kyrkan idag. Det bjöds på en hel del hjärtan minsann och annat gott förstås. Jag börjar med att visa efterrätten.

Sockerkaka med hemmagjord vaniljsås emellan och kokostopping uppå.
Geléhjärtan.
 ..Det var det söta, nu till det mer nyttiga.

Mors hemmagjorda hjärtebröd.

Jag hoppas att de som kom blev mätta och belåtna, det blev då jag. Det är roligt att göra i ordning frukost till andra, man kanske borde ta och bjuda hem folk till frukost lite nu och då.


Resten av dagen spenderade jag och barnen hemma hos mor och far. Det fina lilla bordet på bilden ovan står hemma hos dem.
Det är skönt att få vara i någon annans hem för en stund, särskilt ett som inte är så stökigt och ostädat som mitt eget.


Sist, men inte minst;


Denna fina bukett fick jag av min man och mina barn. Blev oerhört glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar