onsdag 5 augusti 2020

Buketter i sommartid



Plockade en liten överraskning till familjen att mumsa på till frukost. Allt är plockat här kring vår gård. Sicken lycka! 



Ja vad säger man, helt GALET mumsigt! Denna tid av sommaren är så makalös. Så mycket den har att ge. När jag, om vintern, ser tillbaka på bilder och tankar från sommaren kan jag sakna allt det som finns just nu så mycket att magen gör ont. Allt det vackra, att kunna gå barfota, känna vinden mot solvarm hud, lukterna och att bara kunna vandra ut och plocka mig en vacker blomsterbukett. 


Några buketter jag har inne i vårt hus just nu är dessa. Extra cool känsla är det att själv ha odlat dem från små frön till detta makalösa. 





Satte några urläckra ringblommor. Se så vackra de är redan från start. 


Vackra skira blomstermorot. 


Zinnior i massvis, stora och små. 




Har regelbundet plockat in luktärtor, efter att ha varit borta en helg såg den så här fullblommig ut. 


Sicken fin palett. 




Dessa är mina favoriter av mina, saknar dock den ljust gula som tyvärr inte blommar just nu. 



Buketten doftar så att det nästan går att se hur det osar om den. 


En liten ljuvlig bukett som står på köksbordet. Älskar sommarbuketter, stora som små. Tiden nu är så kort och snart kommer allt att vissna ner. Men med ett frö om hopp och besked att de kommer åter nästa år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar