tisdag 6 juli 2021

Myggfritt

 
I denna skapelse bor jag många stunder av dagarnas heta, brämsrika timmar. Tillverkade under kvällen en gräskrona av smörblommor och gräs som jag sedan hängde i mitten av paviljongen 






Det är så underbart med sommar alltså. Vad jag fullständigt älskar denna tid. Älskar att ha en trädgård att vandra runt i och påta på i.  


Buketter blir jag aldrig leds på att plocka. Här är en salig mängd av lupiner från våra grannars gård och en hel massa vackra grässtrån. 



Terrakottakrukor är så väldigt väldigt vackra. Grodan där i mitten införskaffade jag mig på vår tripp till Alingsås. 



Snart går det att plocka solvarma tomater till frukostmackan. 


Minstlillans fina lilla del av trädgården Hon har här en egen rabatt och egna blomkrukor. 



En söt liten blomma jag för första gången provade på att odla är denna lilla som heter "Prins Gustavs öga", den har blivit en riktig favorit. 


Meen roströda och aprikosrosa blommor är ändå mina helfavoriter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar