fredag 2 juli 2021

Utflykter i semestertider

 

En dag drog vi iväg till Alingsås för att träffa min bror och hans flickvän. Vi vandrade runt i Alingsås vackra centrum, spelade minigolf, busade i ännu fler lekparker och jag och Elias fick en minst sagt fartfylld rundtur på varsin tvåhjuling. 











På vägen hem var jag tvungen att stanna till för att undersöka lite närmare på vad det var för blåa åkrar utmed vägen. Vid lite efterforskning fick jag reda på att det var linodling. Sicken lycka att få se med egna ögon. Om det är något material som jag älskar att bära så är det tyg av lin. 



Så blev det midsommar och vi spenderade midsommarafton med Robins bror Simon med familj. God mat, bebismys, promenad, blomsterpill och en hel massa jordgubbar. 











Så var sista dagen för vår semestertripp kommen och vi hade så tur att vi denna dag fick umgås med båda våra bröder. 










En kvällspromenad med min bror och svägerska fick avsluta denna härliga vecka. Sedan väntade många långa timmar instoppade i bilen med AC igång. Frågar mig ännu en gång, varför är detta Svea rike så väldigt avlångt?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar