torsdag 22 juli 2021

Nä men ojsan, ett inlägg om blomster och bloggfynd...


 Zinnia vilken lyckans blomma! Så snygg och håller underbart länge som snittblomma. En annan förtjusande blomma, som dock inte ter sig lika bra som snitt, är vallmo. Många i min trädgård har redan blommat över, men de som jag direktsådde på friland i våras blommar nu. 




Dahliorna fortsätter att spruta ur sig blommor. Gjorde mig ett vackert litet blomsterblad av bland annat några blommande dahlior. 


Annars stoppas många i små vaser lite här och där. 


Ett loppisfyndat urtjusigt gammalt bord. 


Något jag letat efter i många långa ååår är gamla vackra gardinstänger till vardagsrummet. Dock har jag låtit upptäcka att sådana breda nog att passa vårt hus är näst intill helt omöjligt att hitta. Lät mig övertalas av min käre make att istället köpa ett par på Ikea. Ja när det fanns så här fina så kan det väl gå. Ringarna och gardinerna är i alla fall loppisköp sedan tidigare. 


MEN till köket dit hittade jag alldeles nyss denna vita fina med hållare och allt. Wiii så kul! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar