måndag 25 april 2016

Aprilväder



 En innehållsrik helg, i alla fall om man betänker väderleken. Ett riktigt aprilväderhelg med hagel, regn, solsken, blåst och snö. Vi har varit hemma hela familjen och bara haft några småplaner. Under lördagen delade vi upp oss och Robin och storebror åkte till en diskgolfbana och jag och småtjejerna gick på en promenad i solen och besökte second hand butiken Fyndet. (Ja jag gjorde en hel del fynd, bland annat den röra klänningen jag har på nästa bild.)


 Annars har vi dolat på här hemma. Om du råkat vandra förbi här i Skogshägna och hört några morrande ljud (och kanske till och med några fula ord) så var det bara från mig. Har nämligen börjat att ta mig ann att torka våra fönster. Jag har bestämt mig för att i år ta ett fönster i taget, för jag blir på så dåligt humör för det är ju så in i vassen tråkigt. Men det vet ni som följt min lilla blogg ju redan att jag tycker. Känns som ett återkommande gnäll just här..


Idag vräker snön ner, vilket är ju väldigt lämpligt då maken under söndagen passade på att byta till sommardäck i gassande solsken... Hm, aja, snön lär väl smälta bort rätt fort anar jag. Vet inte om det klassas för barnarbete, men båda storbarnen var väldigt ivriga på att få hjälpa till att tvätta däcken. Ja, tills de helt plötsligt bara stod två ensamma hinkar och två slängda borstar kvar. Arbetarna hade begett sig ut på andra mer spännande äventyr i lerpölar och skogsmarker.


I mina föräldrars rabatter har det så smått börjat att blomma små söta vårblommor. I Sverige är den blommande tiden allt för kort, så det gäller att njuta av bara den av tiden som ges.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar