måndag 11 april 2016

En helg i april


Vad fin helgen har varit. Underbart väder och många glada stunder. Ja många bråkiga också, det vore ju konstigt annars.
Hade tänk blogga under helgen, men internet ville inte riktigt funka så jag visar bilderna nu i stället. På Instagram rullar mina bilder på (kanske lite för många ibland, men tycker man det får man väl helt enkelt sluta följa mig) för på mobilen har internet funkat. Vilken kul grej det där Instagram, jag är helt fast. Blir helt chockad ibland då personer som tar helt underbara bilder som som jag med beundran följer väljer att följa mig. För det är som absolut roligast när man följer varandra åt båda hållen så att säga. Tänk vad spännande det skulle vara att träffa dessa personer på riktigt, kliva in igenom deras bilder och in i hemmen.  


I mitt hem står påskpyntet fortfarande kvar. Väljer att se det mer som vårpynt än påskpynt. Har aldrig riktigt förstått det där med att man först inte får ta fram och pynta för tidigt och sedan när påsken eller julen är slut, ja då ska man skynda sig allt vad man har för att städa undan allt igen. Det blir ju en sådan tråkig stress. Påsken är ju dessutom en sådan kort tid och vad är det för vits att ha en massa pynt i en låda på vinden i nästan ett helt år för att sedan ha pyntet framme i bara en ynka vecka... Nej så är det inte hos mig, här heter det årstidpynt i stället.


I somras firade jag och min man 10 årlig bröllopsdag. Ett sätt att fira det var att ta ett familjefotografi hos vår vän och fotograf Sandra Burström. Hon tar helt underbara foton, ett rickigt tips om du vill bli snyggt fotad! Kika in på Ljuvafoto på facebook om du vill hitta henne. Jag blev väldigt nöjd med bilderna och nu hänger familjekortet på min lilla familj i köket.


Fredagstacos, ett återkommande fredagsnöje.



Vädret har varit helt fantastiskt under helgen. Jag fick mig till och med en hel radda med fräknar i ansiktet och barnen hittade en massa skojs att leka med.


"Det är jag som är färgglada döden!" Både läskigt och gulligt på samma gång, haha! Det får bli som avslutning på detta inlägg. Hoppas du får en skön vecka!

1 kommentar:

  1. Åh, men Petra! Googlade "Fotograf Sandra Burström" för att se vad man får fram och då kom ditt blogginlägg upp. Och detta hade jag inte läst, trots att jag följer din blogg! Så GLAD jag blev! Minns ju att det började regna och att vi träffade en spännande katt, har varit orolig sedan dess (japp) att ni inte skulle blivit nöjda. Gah. Ska försöka släppa den tanken, haha! KRAAAM.

    SvaraRadera