onsdag 13 april 2016

Hemma hos mig





Här får inte sockorna sitta kvar många sekunder på dessa runda små tassar. Jag är så galet förälskad i små fötter, säg mig förresten någon som inte är det. Små naglar på små tår och runda fina knubbiga trampdynor. 



Åh vad man måste sträcka på sig för att nå allt det där som syrran lagt mitt på lekbordet.


 Nästan, näääästaan.. Ja! Nu fick jag tag på det.


Har du en särskild stil i ditt hem? En sådan där röd tråd som går igenom allt i din inredning? Jag tycker att det är så svårt för jag kan aldrig lixom bestämma mig om vad jag har för stil, det finns ju så vansinnigt mycket som är så fint. När man hör på inredares tips så är ett av dem alltid att man ska ha den där röda tråden genom hela hemmet. Jag har väldigt svårt med det, men som tur är så är det ju ingen inredningstidning jag tänker bo i. Jag vill omge mig med saker och möbler som jag tycker mycket om även om det kan kännas lite spretigt.


Det syns också väldigt tydligt på mina kläder. Där är tipset från proffsen att man ska ha en basgarderob  och sedan piffa till med det färgglada och mönstrade. Jag har aaldrig haft en basklädsel, endast en massa plagg som jag blivit glad av. Fina plagg i sig, men jättesvåra att kombinera med varandra. Med risk att åter igen bli mobbad av min svärmor (hon tycker att jag har aningens föör många plagg, vilket i och för sig är helt sant) får ni se en liten del av min garderob, mina koftor och tröjor. När jag gick på stan sist hittade på Åhléns att de reade ut en del ekologiska kläder. Fick bita mig hårt i läppen för att ta en av de svarta koftorna och inte en av de färgglada. Har länge velat ha en svart kofta som ska passa till det mesta och tänka sig nu äger jag två! Hoppas att det är två koftor som kan knyta samman många av mina plagg.



Två bilder till från vårt vardagsrum. Här trivs jag väldigt bra, även om jag ständigt kommer att flytta om och försöka få det till "det bättre".

1 kommentar:

  1. Heja heja friskt humör, man ska bli glad av sitt hem, sin stil. Inte i första hand sträva efter att platsa i en inredningstidning. Kramen!!

    SvaraRadera