fredag 22 april 2016

Nytt plagg och sovrum


Så här nöjd och belåten kan bara en vara som hittat en Gudrun Sjödén tröja för endast förti pix på Röda korset. Jepp, så är det. Känner mig rysligt belåten.



Brukar sitta och titta i GudrunSjöden katalogen som dimper ner i min brevlåda och blir så sugen på att köpa både det ena och det andra, men det är ju som aningens för dyrt för min plånbok. Men titta och drömma kan ju ingen stoppa en i från.

Nu till något helt annat, lite bilder från mitt, Robins och småtjejernas sovrum;


Storasysters hörna. Den där virkade orangea filten hittade jag också på Röda korset för tretti kronor. Jag älskar virkat, dock har jag aldrig riktigt lärt mig hur man gör, så jag får njuta av andras verk.










Den här tjejen är en riktigt Frost galning (som jag gissar att hon inte är ensam om). Bredvid sängen ligger en jättefin trasmatta. Jag tror att jag blir bara mer och mer galen i trasmattor. De finns ju så många underbart fina och vilka konstverk sen.




Jag tycker mycket om vårt sovrum. Inte för att det är perfekt stylat eller så, mest bara för att jag tycker att det är så trivsamt här inne. Tapeten sitter kvar sedan gammalt och jag kommer ha väldigt svårt att tapetsera över den. Om det någonsin kommer att hända.




Blomman dr westerlund har börjat att blomma. Den har så söta små lila blommor. Jag tycker blomman doftar gott, men resten av familjen håller inte riktigt med om det.


Minstlillan har sin säng just bredvid min. Det känns så skönt att hon äntligen trivs att sova i den, även om hon förstås kommer över till min rätt så många gånger under natten.


Tavlorna och bonaden som förut hängde över hennes säng har fått flytta till ett annat ställa då hon hela tiden plockade ner dem från väggen.

Ja det var det. Hoppas helgen blir bra för er alla! Här hemma har vi blivit friska hela högen. Det var bara, tack och lov, lillan som fick den onämnbara sjukan. Dock åkte storebror på feber med en förkylning och minstlillan har haft tredagars feber. I och för sig varade den höga febern i fyra dagar och först på den femte kom "prickigkorv" stadiet. Aja, så kan det ju också gå. Nu är hon i alla fall frisk, men helt sjuukt galet gnällig och klängig.
Just för stunden sitter hon i alla fall huur nöjd som helst på golvet bredvid soffan (där i storbarnen sitter som förhäxade i fredagsfilmen med sitt fredagsmys i varsin skål i knät) med en helt egen liten skål som innehåller hela tre skivade vindruvor, snacka om att man kan bli otroligt stolt över en sådan liten skatt.


1 kommentar:

  1. Tre små söt druvor är inte fy skam för den lilla söta damen

    SvaraRadera