måndag 17 oktober 2011

Magen

Ja nu lever jag i väntans tider. Önskar att ungen lika gärna kunde komma ut just nu på studs, samtidigt som jag har alldeles för mycket saker jag gärna vill ha gjort före "den" kommer ut, samtidigt som jag har alldeles för ont i kroppen och är på tok för trött hela dagarna för att orka göra allt det där som jag skulle vilja ha gjort. Vilket öde. Ja det är bara att försöka gilla läget.

Min fantastiske make och jag har nu i alla fall satt upp gipsskivor, spacklat, slipat och tapetserat (cover up tapet) klart i tvättstugan. Nu är det "bara" målningen kvar och att sätta alla hyllor på plats. Det är aningens svårt att få i hop tid till renovering när vi har en 2 åring som gärna vill vara med och hjälpa till. När vi höll på att sätta upp gipsskivorna ville han så gärna hjälpa pappa att banka. Vilket slutade i att Robin fick några extra fina hål att spackla igen..


Jag och magen för några veckor sedan...


..och för någon dag sedan..

Magen ser helt galet rolig ut. Som att man stoppat in en boll under skinnet. Med Elias gick jag upp cirka 20 kilo, men denna gång endast 7. Konstigt att det kan vara så stor skillnad. Det känns ändå som att jag upplevt denna graviditet som mycket jobbigare.
Ska bli "spännande" att få uppleva hur förlossningen kommer att gå denna gång..

2 kommentarer:

  1. Vacker Petra, vacker mage! Roligt att få se bild, speciellt nu när man bor långt ifrån och inte träffas så ofta. Tänk att graviditeter kan vara så olika från person till person, från gång till gång. Men nu är det inte länge kvar till lill finisen kommer :D

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det konstigt, man tycker ju att när det är i samma kropp som ungarna växer i borde ju kroppen reagera på samma sätt varje gång.
    Nej nu är det inte länge kvar. Det slog mig igår att nu har jag faktiskt varit gravid i nio månader, inte konstigt om man är less...

    SvaraRadera