måndag 31 oktober 2011

minitvättstuga

Men tänk, så mycket jobb det kan vara att renovera en sådant litet rum trots dess litenhet. Det var länge sedan i denna blogg jag skrev om när jag började med att dra tapeter där inne. Det var helt galet, skojar inte om det var 17 lager tapet.
Vi har varit lite osäkra på hur vi velat ha det där rummet, så därför har det fått stå tills nu för någon vecka sedan.
Nu är den i alla fall klar, förutom lite småjobb. Robin ska bland annat bygga ett element skydd till det hiskeligt fula elementet. Elementet, inte bara ser fult ut, är också väldigt svårt att rengöra och kan nog göra riktigt fula hack i en liten skalle som ramlar mot den. (Tack till mina svärföräldrar som kom på den briljanta idén med att bygga ett elementskydd!)
Fönsterfodret är inte uppsatt och inte heller någon gardin, vilket för mig är bland det viktigaste i ett rum :P Men det kommer, var så säker. Måste bara leta mig till en tygaffär och inhandla tyg till gardinen först.

Det är så svårt att ta kort på rummet, för det är ju som sagt så litet, men så här såg det i alla fall ut förut.
Här har vi satt upp gipsskivor och cover up tapeter.

Och till sist, målat och klart :)
..hade för mig att jag hade valt en lite mörkare nyans på den turkosa färgen, men det blev bra så här också..

6 kommentarer:

  1. Mycke brta blev det !!! =) mor

    SvaraRadera
  2. WOW så galet snyggt!! Blev ju hur bra som helst :)

    SvaraRadera
  3. SÅ SNYGG FÄRG!! Är avis! Kramkram!/Karin

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja, va säger man. Duktiga ni är. Och va om färgen. Ja, där behöver jag inte skriva nåt, du vet redan ;-)

    SvaraRadera
  6. Tusen tusen tack :D Ja vi är rätt så duktiga bara det bär till så..

    SvaraRadera