onsdag 28 september 2016

Hemma hos mig



Vilken regnig och ruskig dag. Rätt så mysigt, tycker jag. Jag har suttit vid ett fönster och tittat ut. Tittat på regnet, på vinden som blåser kring träd och blad. Tänkt mycket. Det skulle jag vilja ha mer tid till. Att bara sitta still och titta rakt fram.


Det finns fortfarande små sommarblommor här och där. Hittade två små fina blommande lupiner här om dagen och blev så glad. Små blomsterbuketter här och där i sitt hem lyser upp.




Försöker tänka bort det stökiga och bara sikta in mig på det fina. För jag tycker att vi har mycket fint i vårt hem. Fint för mig.


Att låta en klänning hänga framme tycker jag är så fint. Trist att de bara ska hänga i sina garderober och vänta på deras tur att bli använda.



Mitt fina kattporslin. Dock väldigt trasigt, men skulle aldrig i hela världen slänga bort dem.


Älskar utsikten från vårt sovrumsfönster.


Grönt glas.


Storasysters fina hylla.






Minstlillan är som mest nöjd då hon får vandra runt utomhus. Helst skulle hon vilja gunga en hel dag.


Inte är den någon skönhet denna stora kluns som pryder vår gård, men en stor glädje för barnen är den. Nu är det snart dags att packa ihop väggar och studs för denna tid, gömmas undan i förrådet under vinterns kalla snöiga dagar, för att sedan vecklas ut sen igen till nästa vår och sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar