måndag 5 september 2016

Ledsamhet


Ja här står jag i en helt vanlig pose, ser inte konstigt ut alls.. Usch, min ledsamhet och trötthet gick inte att tänka bort då jag hade tänk fota min "nya" JÄTTEfina gröna, sköna jacka. Jag är egentligen så otroligt glad för den, men just idag var det kanske inte helt rätt dag. Dessutom började min älskade systemkamera att krångla. NEJ så får det inte bli! Jag fattar inte vad det blev för fel med den! På något sätt så tycks den inte få in tillräckligt mycket ljus och vill hela tiden använda blixt, eller ha en slutartid på flera minuter så att kortet blir huur konstigt som helst. Finns det kanske någon som läser detta som vet vad det kan vara för fel?


För att tala om något trevligare. Jag och tjejerna var förbi till en liten äppelträdgård inte långt från oss. Tycker om att vandra runt bland äppelträden och titta och känna på de olika äppelsorterna. Tjejerna smakade lite på någon fallfrukt här och där, men hittade ingen de riktigt gillade. Äppelträd är så vackra träd, extra mycket då de blommar, men också nu när de är fulla av mogna frukter.

Jag hoppas att min kamera går att laga, annars vet jag inte vad jag gör. Det är kanske fånigt, men jag blir jätteledsen om jag inte får fota. Det är som det jag älskar mest att få göra. Mitt sätt att hitta något roligt i vardagen. Har försökt att ta kort med mobiltelefonen, men det går lixom inte. Får inte samma känsla i bilden som i min gamla systemkamera där man istället för att hålla kameran ifrån sig och tittar på en "skärm" faktiskt gör på det gamla hederliga sättet och håller kameran mot sitt ansikte.
Hoppas, hoppas på det bästa.

Hoppas ni får en fin kväll och en bra tisdag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar