fredag 2 september 2016

Vardagsvackert


Det finns så mycket vackert i vår omgivning. Små konstverk här och där. Saker vi nästan inte ser. Som alla höstlöv, ett och ett. Aspen har typ världens vackraste löv. Jag och dottern samlade ihop ett gäng fina idag. Hon vandrade iväg med sina. Jag satt och la ut dem i någon slags fin färgskala. Att få sitta så här och göra något totalt oviktigt, är för mig väldigt rogivande.


 Min faster kom förbi med en hink med svarta vinbär. Tacksamhet. Goda och vackra.


Blev så väldigt lycklig då jag sprang på dessa fina godisaskar. Att köpa något som är förpackat i en ask, eller att man får sin vara nedpackad i en brun papperspåse, sådant kan göra mig så finurligt glad. Dessutom var dessa godisar uuunderbart goda! Och vackra!


 Äpplen ska man ha numer i sitt kök. Vackert och luktar så gott!


Min kaffemugg. Den bästa och den finaste.


Detta vackra ljus hösten alltid bjuder på. Allt får ett sådant vackert skimmer. 


Dotterns blonda hår gnistrar i solen.


"Egen härd är guld värd", så sant som det är skrivet.


Vi har två små buskar med vinbär på gården. Bär som barn och fåglar får mumsa så mycket de vill på. Är så lyckligt lottad som får gå till min faster/granne och plocka så jag har inga behov just nu av fler.

Lite vardagsvackert från mig. Hoppas du fick lite glädje av min glädje. Trevlig helg!


1 kommentar: