fredag 23 augusti 2019

Tulipetop


Vet inte riktigt om ni minns ett linne som jag började på att sticka tidigt i våras? Var med en en knitalong och stickade tillsammans över nätet med många andra en tulipetop. Det var jätteroligt! Det var inget krav, men det fanns en tid att hinna klart sin topp på för att kunna vara med i lottningen till några fina priser. Jag kände inte att jag var med för det, men på något sätt blev jag så besviken på att jag inte hann klart så jag slutade helt att sticka. Stickade inte på något alls av mina stickprojekt jag hade här hemma.

Så knepigt.

Det blev alltså inget skönt linne att använda under sommarens varma dagar som jag hade tänkt. Men nu har jag tagit itu med toppen, vilket bara hade det bakre axelbandet, montering och fästning av trådar kvar. Den är nu blötlagd, blockad, torkad, använd och fotad.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar