torsdag 22 augusti 2019

Vindelälven


En av sommarens vackraste, ljuvligaste stunder för mig under denna sommar var då jag och min man åkte till mosterMajas vackra plats vid Vindelälven. Medan Robin hjälpte Maja med några olika saker vandrade jag iväg på en promenad fram till vattnet och klättrade, snubblade och hoppade fram utmed älvens kant. Inte var det en lätt promenad, men när jag tillslut kom fram till denna plats var det värt all möda.
Fotade, badade, njöt och satt länge på en varm sten med fötterna i det sköna vattnet och läste i en bok jag tagit med i min kameraryggsäck.
Här kommer lite bilder från denna stund, de tre sista är från mosterMajas och hennes Warren otroligt vackra ladugårdsvind.




Började min promenad klädd i tjocksockor, men fick fort ta av mig dem i den sköna värmen.















På vägen tillbaka hann jag precis tänka "Men det här gick ju riktigt bra, jag ramlade inte...." och vips låg jag där med en fot i vattnet och benet fastkilat mellan två stenar. Min fina man tvättade och plåstrade om mig senare på eftermiddagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar